Bloggintresserade

lördag 7 november 2015

Trädgårdsfärger hos Maribells Garden idag grönt.

Hej alla vänner!

Ny vecka nya färger. Grönt är det denna gången.

Grönt finns det ju mycket av i alla trädgårdar. Hur skulle det annars se ut.
Högst på min önskelista står faktiskt en grön ros. Vet att den finns men inte vart jag får tag på den.

Det var inte lätt att hitta grönt hos mig. Alla blommor har ju gröna blad men jag har tydligen ägnat mer bilder åt blommorna än att få med bladen.

Min pelargon har i alla fall bara limegröna blad än så länge.


Sallad har jag haft lite också även den limegrön.
 Det här är min timjan, den är från Syrien och mycket mer smak på än vår vanliga här hemma.
Det enda mörkt gröna blad jag hittade är på mitt Olivträd.
Det har haft många blommor i år i flera omgångar. Få se om det blir några svarta oliver i vinter av den sista omgången.

Den här sommarväxten gillar jag verkligen. måste ta reda på vad den heter och ha den nästa år med. 

 


Druvorna är gröna innan de blir blå.

En mycket tacksam växt är plättar i luften.
Den har jag många av och nu står de hemma i lägenheten för jag hopas de klarar vintern så jag får stora exemplar till nästa sommar. 

Idag blev det en grön Amaryllislök ( Evergreen)på torget. hoppas den blir fin till Jul.


Det var ett axplock ur mina bilder med gröna blad. Kika in till  Maribell  där finns det fler med gröna färger i sina trädgårdar

Önskar er alla en fin söndag och ny vecka
Kram Meta

6 kommentarer:

Maribel sa...

Här var det mycket spännande gröna, pelargonen har riktigt vackra blad, har inte sett den förr. Din sommarblomma ser trevlig ut, kommer du på vad den heter, vill jag gärna veta.
Ha en riktigt fin söndag!
Marika

Sallie (FullTime-Life) sa...

I love all the green leaves -- I've tried before to grow herbs (the thyme is so pretty) but I was not very good at it -- they all kind of went to seed.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så fine grønne blader, og spesielt er jeg fascinert av oliventreet med blomster i mange omganger. Håper du får oliven... ha en fin uke ;:OD)

ulla laiho sa...

Jag gillar dina ljusgröna nyanser - ska nog leta mer efter sådana nästa år.

Anni sa...

Samma problem hos mig, inte sjutton har jag fotograferat gröna blad!
Intressant med din timjan från Syrien, timjan är en favoritkrydda är hemma.

Merja sa...

intressant Timjan! Hur lyckas man få tag på en? Gillar timjan, mycket:) Plättar i luften är nog en växt på fram marsch ute verkar det som. Har läst många som haft det. Det måste jag nog prova nästa säsong.
Ha de gott!