Bloggintresserade

måndag 16 november 2015

Blomsterfärger hos Maribell

Hej på er alla!

Ny söndag nya färger. Idag är det en härlig färg som är vinröd. Jag tycker att det är en lite svår färg att fota. Ibland blir den mer åt blått och då blir det nästan lila

Viktoriapommonen kan ha flera färger på samma gren
Jag tycker nog att de oftast är vinröda mot det lila hållet. 

 





  

Några höstastrar som skiftar i färg under den tiden de slår ut.


Ett gräs som finns utanför min dörr vid lägenheten.Får nog ta reda på vad det är för det är så häftigt tycker jag.


Choklad blomman är så helt underbar. Enkel och ståtlig.


Den mörka lilja gör mig så glad när den slår ut. Vet inte om det är så att den är svår att få fram för jag har satt flera men inte så många har slagit ut i år.


Min kaprifol som fanns här i mängd är så härlig med sina vinröda knoppar, blir sen rosa och vit då de slår ut.

 Blodtoppen som sticker upp lite här och där gillar jag skarpt.



 


En ros i en kruka på slipersen.


Höst krysantimumen  med en chokladblomma i krukan bredvid.



 



En pion som alltid stått här.

 


Sista bilden är min astilbe, chokladblomma och vinröd klöver en fin kombo tycker jag




Det var mitt vinröda bidrag till Maribells garden  
och blomsterfärger.
Kika in du med så får du se fler bidrag.  

Önskar er alla en fin början på veckan
Kram Meta

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej!
Många fina vinröda bidrag. Min chokladblomma trivdes inte alls i år. Den blommade med några enstaka blommor. Vacker mörk lilja, har också några som inte ville blomma i år.
Ha en fin vecka!

Min tanke sa...

Verkligen snygga bilder!

Anni sa...

Så otroligt många vinröda blommor du fann, jag var så glad att jag i alla fall hade en att visa! Chokladblomman är så fin, den har jag aldrig lyckats med.