Bloggintresserade

söndag 29 november 2015

Blomsterfärger Brunt.

Hej alla vintervänner!

Jaha ny söndag nytt färgtema hos Maribel  Denna gången är det bruna nyanser.

Hos mig finns det kanske inte så mycket brunt under säsongen. 
Har en brun Iris men den har inte blommat än, sattes i våras.


Det mesta i brunt hos mig är nog fröställningar och alla rostiga saker som alltid flyttar in till mig när jag har varit någonstans.


 




Chokladblomman är brun . Jag märker att det är nästan alltid olika färgskiftning på den blomman när jag fotar.Det är lite kameleont över den.


Blodtoppen den har så fina fröställningar de gillar jag. Den liksom svävar över allt. 



 

 Det lev en liten sväng till kolonin idag och där fick jag se att bland de bruna löven i en kruka tittade en lite vit pensé upp, så söt.



På tal om Alien, Kanske finns det en likhet här. Min hortensias blommor är alldeles bruna idag.
 Och till sist mina bruna rosor. De står där och lyser hela vintern lång.



Det var mitt bidrag till Brunt hos Maribel.
Önskar er alla en fin vecka.
Kram Meta 


6 kommentarer:

Maribel sa...

En hel del brunt hittade du, det finns inte många bruna blommor, men chokladblomman, den är klockren, den glömde jag.
Ha en trevlig första Advent.
Marika

Tittis trädgård sa...

Du hittade en hel del i brunt, Meta! Gillar de fina rostiga rosorna.
Ha en fortsatt skön helg!
Titti

hagen vår sa...

Hei!
Fine bilder du har tatt av fargen brun. Selvfølgelig sjokoladecosmosen, den glemte jeg. Jeg liker veldig godt alle nyanser av brunt, nå om høsten.
God advent! Anne

ulla laiho sa...

Så mycket snyggt och rosorna är verkligen vackra.

Anni sa...

Visst var det en svår färg! Tycker att du lyckades bra med fångsten i din trädgård.

Inger Marie sa...

Så flott kombinasjon det første bildet!
Fint med slike tema-farger:)
Takk for dine søte ord:))