Bloggintresserade

söndag 22 november 2015

Blomsterfärger. Gult

Hej på er alla fina!

Ja då var det ny söndag ojojoj vad det går fort. Hinner inte riktigt med känns det som.
 
Här kommer lite gula blommor hos mig. De är inte många för den färgen är svår bland mina rosa,blå och röda blommor.


Jag upptäckte under letandets gång att på våren finns det mycket gult hos mig .
 


Några tulpaner finns där

 






















Lite längre fram på våren kommer det 
några fina dubbla påskliljor som fanns hos en granne och jag fick några av henne i förra våren så nu blommar de hos mig med.De är så vackra. Några är lite annorlunda också.





Det vore kul att veta vad den heter. känner någon igen den?


 




Den här lilla söta marktäckaren minns jag inte alls vad den heter.
 


En söt dubble gulsippa har jag också fått.



 

Den lilla vårlöken har väldigt svårt att finna sig till rätta hos mig men i våras dök den upp i alla fall på en annan plats än jag planterat den.

Vårkragen lyser som gul som i vår värmen.





Det är så underbart med alla vackra vårblommor och buskar. Här är det min forsytia.




Att plantera penséer är ett måste speciellt den här dubbla.


Till och med den fina maskrosen är välkommen då.

 


Gullvivan är också en blomma som har lite svårt att acklimatisera sig hos mig. Men jag ger mig inte, nya försök har gjort att nu har jag ett mindre bestånd i alla fall.

 



 
När det kommer lite längre fram på sommaren så har jag rosen Aiche den bara älskar jag.

Några liljor finns också i samlingen.
En tigerlilja som nu äntligen har tagit fart.
 







Och naturligtvis en iris. Den har jag fått för många år sedan av en granne på min förra koloni. 





Gulklematisen som får så fina fröställningar på hösten. den är ett måste i min gula hörna. Här finns också en mycket högt
kungsljus i gult.
 


Det var lite ur min samling av gula blommor.
Kika in till Maribell så får ni se fler vackra gula blommor hos våra bloggvänner-

Ha en fin vecka i kylan
Kram Meta

2 kommentarer:

Maribel sa...

Det var ett helt knippe fina gula växter. Soligt och fint.
Ha en fin vecka!
Marika

Anni sa...

Men oj, så många gula blommor du har! Nog är man glad om våren när de dyker upp, som gula solar! Vårlöken tycker jag också om, skulle inte ha något emot om den ville trivas hos mig.