Bloggintresserade

tisdag 3 november 2015

Träd hos N.F

Hej alla !

Ja nu är det en ny vecka igen det är inte klokt vad fort det går och så mycket man hinner med också.
Träd och buskar var det idag hos N.F kolla in får du se fler.
Här kommer mitt bidrag, som är en del av ett träd.


Ett träd som jag gillar mycket är Fläder. Det doftar gott och blommorna är så vackra.


 

På hösten får det vackra mörka bär som både jag och fåglarna gillar.

Att göra saft och sylt av bär och blommor det är gott i gott.




Mitt bidrag denna veckan till träd.
Önskar er alla en fin och skön mitt i veckan
Kram Meta

5 kommentarer:

Christine sa...

Nice photos! I like the elderberry tree too for its dark clusters of berries & the juice!
Your newest follower
Christineandhercamera.blogspot.com

eileeninmd sa...

Pretty shots of the elderberry, the berries are pretty. Have a happy day and week ahead!

Andrea @ From The Sol sa...

Do you make your own juice and jellies from the Elderberry? I would be very impressed if you do :) It is a beautiful tree in the spring and the fall and I always a tree that provides food for our fine feathered friends. Great pictures, Meta ...

Andrea @ From The Sol

ulla laiho sa...

Ja, jag gillar också fläderträdet. Mitt var för stort, så jag har låtit såga ned det i omgångar för att börja om från början. Så i år blev det ingen saft men jag har lite fläderbärssaft kvar sedan förra året.

Beppan sa...

Gott och vackert - helt klart.
Önskar att det ville trivas här i norr!