Bloggintresserade

söndag 1 november 2015

Blomsterfärger "Lila".

Hej alla där ute i den härliga hösten!

Jaha då var det dags för en ny färg och denna gången är det lila hos Maribells Garden

Det finns många lila blommor hos mig men tyvärr lite bilder i år. Några hittade jag i alla fall.
 

Tulpaner älsar jag och inte bara jag utan mina sorkar med så det blir mindre och mindre kvar för varje år.
Här är i alla fall en lila som överlevt och en vit med lila schatteringar.
 
Den här är en av de första jag planterade hos mig är såå glad att den överlevt sorkens härjningar.
 




 



 Jag har några aklejor också som är lila. En köpt och en frösådd från min granne.
 





Petunia är en blomma som jag verkligen hade tröttnat på tills jag hittade de här dubbla. De är så söta och blommar så fint hos mig. 





Allium gillar jag skarpt. det är så kul för det finns så många olika sorter som är så fina.



Den här lilla söta sommarblomman i lila hittade jag i år ska nog leta på den nästa år med.
 



 Rododendron har jag också en som är kvar från den tidigare ägaren.
Den hittade jag av en slump bland en massa ogräs och skräp.


 

Syrener finns det också hos mig det är ju att gammalt område så det finns många såkallade bondsyrener här men även förädlade sorter.
Hos mig finns det både ock.



 Det finns några lila rosor också på kolonin. En lila vacker ros " Gigi"som jag bara älskar är den här.





Och en klätterros finns här med Veilchenblau

Det får vara mitt bidrag från min koloni med de lila blommorna.






Önskar er alla en fin och skön vecka
Kram Meta

2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Meta!
Det var många fina lila bidrag, gillar speciellt dina fina rosor, ovanlig färg på dem.
Ha en fin vecka.
Marika

Anni sa...

Gott om fina lila blommor där, några som jag också har. Dina tulpaner är ju superfina, så surt med sorkarna!