Bloggintresserade

torsdag 6 februari 2014

Torsdagstemat I like.

Hej alla där ute!

 Idag gillar jag mina ljusblå pärlhyacinter. Köpte dom lite utslagna, de är så fina då, sen spar jag lökarna och sätter dom i landet.

 





Ett försök att pigga upp mig  i den här konstiga vintern med plask och ingen sol.

















De är planterade i en sliten kopparbunke jag hittat på loppis för någon dag sedan.
Lite mossa några vaxade äpplen från julen och en lite skyddsängel.


Mitt bidrag till I like idag
Vill du se mer gå in till Torsdagstemat. där finns mycket att gilla.
Önskar er alla en fin torsdag
kram Meta

8 kommentarer:

Beppan sa...

Så vacker vårplantering då gjort! Sådant man blir glad av - verkligen.

Unknown sa...

Vårligt i sitt hus det mår man bra utav.
/Kiki

Monica o Jacob sa...

Vårlikt och fint gör en glad;-)
Ha en bra dag;-)

Anonym sa...

Pärlhyacinter är ju så vackra, kul att du kan spara dem till våren. Ha det gott!

lottisen sa...

Vilken fin plantering!

Anneli - A'la Foto sa...

Jättefint! Det är härligt med blommor och gör man så fina arrangemang som du gjort kan man njuta extra!

Della sa...

Jättefina. Bra sätt att pigga upp sig själv på.

Freja sa...

Vilken fin vårkomposition, det skulle jag med bli glad över!