Bloggintresserade

tisdag 4 februari 2014

Onsdagstemat är "Nedhängande"

Hej på er alla i februari!

Nu är det ny månad, det är så skönt att det går framåt. Vintern har ju inte gett oss så mycket nedhängande snö eller is detta året, i varje fall inte här hos mig.
Det får bli lite bilder från min balkong denna gången

 Jag har vågat mig på att köpa en kryddväxt som jag ska ha på kolonin i sommar.


Den här rosmarinen är  krypande,med nedhängande grenar.De andra jag har är på stam och som buske. Har uppfattat det som att den här kan stå ute året om.Det skall bli spännande att se om det är så.
Det är roligt med kryddor. Det finns så många olika sorter och former som inte fanns förr.

Till och med bladen är svagt hängande.

 

På min balkong finns också en hängande murgröna. De är tacksamma att ha här på vintern.

I år har det varit fint på min balkong tack vare att det har varit så milt ca 1minusgrad än så länge.



 Det här är mitt bidrag till Onsdagstemat. 
Gå gärna in där och kika på allt som hänger ner.
Ha en fin dag
Kram Meta 

14 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Jag nästan känner den kryddiga doften från den nedhängande rosmarinen :)

Kerstins foto sa...

Tackar för info, jag visste inte att de fanns i en hängande variant. Kul! Hoppas att den kommer klara sig och att den ger en bra skörd.

Anneli - A'la Foto sa...

Vad fina bilder på den fina rosmarinen i hängande variant!

Ha en fin onsdag!

Anneli - A'la Foto sa...

Vad fina bilder på den fina rosmarinen i hängande variant!

Ha en fin onsdag!

Anneli - A'la Foto sa...

Vad fina bilder på den fina rosmarinen i hängande variant!

Ha en fin onsdag!

Ingrid sa...

Fin bild på rosmarinen med hängande grenar. Härlig kryddväxt som passar fint till olika maträtter.

Monica o Jacob sa...

Kryddor är bra att ha, såg att min murgröna vid garageväggen klarat sej fint är så grön och fin;-)

Marit Johansson sa...

De enda växter jag brukar odla är kryddor och rosmarin är ju grymt god, härligt att se dig planera för sommaren!

anemonen sa...

Många fina växter var det här.

Freja sa...

Läckert hängande grönt!

AA sa...

God kryddväxt timjan, hänger fint dessutom!

Anonym sa...

Blir så inspirerad av dina blommor och växter, så mysigt och fint! Ha det gott :0)

Leena sa...

Bra tips om den hängande rosmarinen! Den ska jag försöka också skaffa mig, rosmarin är en underbar krydda så det kan man ha flera stycken av. Och den var ju väldigt vacker också.
Ha det gott!

Anonym sa...

Har du inglasad balkong som kan ha kryddor där? Intressant med den där krypande rosmarinen.