Bloggintresserade

lördag 1 februari 2014

Fototriss

Hej mina vänner.! 

Ny söndag ny utmaning.Det är alltid så spännande att kika in på lördagen och se vad det är vi skall göra............Just det 
"Så ser det ut där jag är"  var det denna gången.

Nu har vi i alla fall fått lite vinter här med några cm snö.
Jag tog en promenad till ett ställe där jag har bestämt mig för att fota vid olika tillfällen på året.
Första gången var i jan. då var det ingen snö men ganska så grått i luften. Idag var det snö och en lite ljusare känsla.

Samma grenar med mossa och snö.


En julgransodling kanske.

Senare på em var det ett rejält takdropp när jag väntade på bussen. 
Vintern verkar inte bli lång denna gången heller.

Mitt bidrag till Fototrissen denna söndag
Gå gärna in där och kolla hur andra har det.
Ha en fin söndag
kram Meta

23 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Både vitt och grönt - och, minsann, det börjar tydlige smälta hos dig!

Anneli - A'la Foto sa...

Jag tror att vintern kommer bli lång men tråkig! :( Jag gillar inte takdroppet...det ska inte komma än! Då kan allt försvinna och bli vår på en gång istället! Fast jag vill ha riktig vinter än en och en halv månad till! Fina bilder!

Ha en skön söndag!

Gammelsmurfen sa...

Vinterlängden blir väl som här kan jag tro..

Ninnis sa...

Vackra bilder....=)

Kram Ninni

Pysselfarmor sa...

Visst är det vackrare med litet snö och någon minusgrad än det gråa slasket som nu blev.
Man får se upp så inte droppet faller ner i nacken på en ;-))

Monica o Jacob sa...

Mossan är finare än snön, här töar det också för fullt.
Får man tro talgoxarna är våren på G.
Fin triss ha en bra dag;-)

Steffe sa...

Tänk vilken skillnad det blir i naturen med lite snö. Det blir så mycket ljusare. Gillar särskilt mittenbilden med snön som tynger ner grenarna på granarna.

Monkan sa...

Intressant jämförelse med grenarna, då är det i alla fall lite skillnad på årstiderna :) Bilden på granarna är härligt vintrig, det blir min favorit i trissen.

Anonym sa...

Skönt att snön även kommit till dig, även om den kanske inte blir långvarig. Här töar det i dag, så fötterna lär bli blöta när jag går ut. Ha en fortsatt fin söndag!

Mina burkar sa...

Julgransodling! ;) Bra att sätta igång tidigt...

Barbro S sa...

Vintrigt och fint och så plötsligt droppar det bort. Undrar var i Sverige du bor?

Oliver sa...

Fin skildring av den nyckfulla vintern!

Katarina sa...

Jag gillar takdropp!

AA sa...

Visst är det fint med gnistrande vit snö, det blir lite ljusare, trots att solen döljer sig bakom tjocka molnlager. Snyggt med de små granarna!

G:a Affären sa...

Kanske jag är lurad men idag har vi också takdropp och snön har rasat från taken. och till min glädje såg jag tidigare att grannfrun var ute och gjorde två små snögubbar, vi blir aldrig för gamla!
Grenarna är både vackra i grönt och snö.

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia

Katarina Cinnamon sa...

Fint triss med varierande bilder. Hade gott.

ulla laiho sa...

Det är roligt att välja ut en viss plats att fotografera månad för månad. Typiskt väder för en stor del av Sverige verkat det som. Du fick till en fin och omväxlande triss.

Lajsas Fotografi sa...

Mysigt med snö =) Kul att ni fick lite snö ändå =)

Freja sa...

Kul att ha ett ställe att återkomma till och dokumentera! Fint trissat!

Veiken sa...

Det är roligt att följa årstidernas växlingar genom att ta bilder och sedan konstatera hur årstiderna kommer och går! Fin triss!

Anni sa...

Det låter som om du fick vinter i en enda dag - ganska lagom tycker jag ;-)

Jah Hollis sa...

Ja, vintern har en förmåga att snabbt skifta skepnad.

Åke sa...

Fina vinterbilder! Jag hoppas den håller i sig, Just nu har jag 0 grader och det gillar jag inte, vill kunna åka skoter ett bra tag till ;) Jag är mycket uppmärksam då jag är på havets isar, flytoverall och isdubbar runt min hals är obligatoriskt samt osäkra passage undviks. Är alltid på min vakt och respekterar havet. Förra året hade jag i en triss 70 cm is, den är inte lika tjock i år. Men det kommer snart resultat från någon pimpling från isen :)