Bloggintresserade

lördag 15 februari 2014

Dagens blomma.

Hej på er!




Idag har jag köpt en rosmarin på stam. Jag bara älskar växter som är uppstammade.
















 


Den är full av små söta blålila blommor.För att inte tala om doften underbar till mat.





















Ja skall göra allt för att få den att överleva vintern så jag kan ha den på kolonin.
Här hos oss kan man inte ha dom ute på vintern utan de får stå inne i källare eller någonstans där det inte är så kallt.



Mitt bidrag till Dagens blomma  om du går in dit får du se många fler vackra blommor.
Ha en fin dag
Kram Meta

5 kommentarer:

kissed by an angel sa...

Dear Meta,
I never have seen a blooming rosemary before. These little purple-blue blossoms are so cute! I really would like to know, how they smells!
Have a nice weekend:)

Sallie (FullTime-Life) sa...

Isn't it wonderful, pretty and good to add to your cooking... The perfect flower! It's great to have a herb garden indoors during your winter !

Unknown sa...

Rosmarin är en av mina favoritkryddor och visst är den ju vacker också. Ha en fin helg! Kram, Gunilla

ormbunke sa...

Än så länge har jag klarat min Rosmarin över vintern. Står just nu i ett förråd med hyfsat ljus. Blommade den när du köpte den.Ha en bra fortsatt helg.

DeniseinVA sa...

A lovely post with so many beautiful photos. Thank you for sharing them with Today's Flowers :)