Bloggintresserade

torsdag 31 oktober 2013

Torsdagstemat. I like

Hej alla där ute!

Jag gillar verkligen att plocka egna vindruvor. De är söta och goda.




På min odlingslott har jag haft två vinstockar en blå som jag flyttat till kolonin för nåt år sedan.
I växthuset som jag har haft kvar där till nu i höst stod den vita druvan. Jag fick massor med klasar nu i år.


Vi flyttade växthuset till kolonin för ett tag sedan  

Den vita druvstocken kunde vi inte flytta förrän den tappat alla bladen.


 Nu kommer nåt som jag verkligen INTE gillar.

Någon har tagit min vinstock. Den var borta när vi skulle hämta den.

Det var mitt bidrag denna torsdag iTorsdagstemat


Önskar er alla en fin torsdag.
Kram Meta

11 kommentarer:

jeanette sa...

Härligt med egna vindruvor.

Beppan sa...

Så skoj att ha egen odling av druvor! Mindre skoj att det finns dom som har svårt att skilja på mitt och ditt....

Eva Trillian sa...

Härligt att lyckas med egna vindruvor. Men, som Beppan skriver, mindre härligt med folk som inte kan skilja på mitt och ditt ...

Anna sa...

Vilka fina druvor!!
Men va är de för idioter som varit framme, va arg man blir när dom inte kan låta bli!!!
Hoppas du får tag på vintjuven :)
Anna

Monica o Jacob sa...

Vilka läckra blå druvor;-)
Ha en skön torsdagkväll

Anita - Malta sa...

Helt underbart att kunna plocka sina egna druvor. Vi hade också druvor under de första åren vi bodde på Malta. De var vackert med druvklasarna som hängde i stora klasar på vår lilla uteplats. Men de gick inte att äta ;-)
Att något tagit din vinstock är helt ofattbart. Vad är det för människor egentligen som inte kan skilja på ditt och mitt. Verkligen synd. Ha en fin fortsatt torsdagskväll Meta !

Freja sa...

Så härligt det ser ut med de stora blå druvorna, men så pissigt att någon snott din druvstock!

amo sin blogg sa...

Lekre blå druer.
Spennande å dyrke sjøl. Men så frekt at nokon
stel frå deg !

Fin kveld frå Anne-Mari

Anonym sa...

Åh, vad härligt med egna vindruvor, så smaskens :0) Ha det gott!

Pialotta sa...

Tro ja det, att du gillar din odlingslott ... å blå druvor som är så himla gott ... finfina bilder :)

Della sa...

Inte roligt alls att bli av med något.