Bloggintresserade

söndag 6 oktober 2013

Foto triss. Stillhet.

Hej på nätet!

Stillhet är en härlig känsla som jag är mån om att ha hos mig lite då och då. I vårt stressade dagliga liv behöver vi ha en motvikt, där vi bara kan vara och njuta en stund.


 En jobbig vecka eller dag  kan avslutas för mig i stillhet med en kopp kaffe i min älsklingsstol. Vilken årstid som helst. Vårens fågelsång i solen, sommarens varma solstrålar, eller hösten vackra färger kan jag se och höra från den platsen.


Eller på en strand vid sjön en sommarkväll Efter en tur med kanoten Vid tältet.











Eller rent av en vandring genom en kyrkogård kan ge mycket stillhet, eftertanke och frid.


Det var min tolkning av ordet stillhet denna söndagen.
Du kan se fler tolkningar I veckan fototriss.

Ha en fin vecka 
Kram Meta

32 kommentarer:

P i X E L I E - Erica Pettersson sa...

Jättefin triss :D
Jag tror också det är viktigt att vi i dagens samhälle är extra viktigt med stillhet och avkoppling, annars kommer vi att stressa sönder oss.
Kanske att man till och med kan sträva efter att se till att man tar en stund varje dag då man helt kopplar bort vardagen :)

Karoleen sa...

En härlig tolkning, med mycket stillhet =)

Charlotta sa...

Fin triss!
Det gäller att kunna finna stillheten i vardagen, som du visar så fint med din första bild.
Ha en skön söndag!

Leena sa...

Alla de här platserna ger mig också ro och lugn. Fint valt! Och kyrkogårdar brukar vara så vackra och dessutom får man tankar där som är svåra att fånga någon annanstans. De behöver inte alls vara sorgsamma heller.

Connie Tornevall sa...

Underbara platser, ger frid i själen. Fint trissat!

juanna sa...

Allt du visar och skriver ger just stillhet i själen som kommer till ro och hjärnan kan användas mer effektivt!

Veiken sa...

Du har så rätt! Stillhet är en bristvara i vårt samhälle idag! Därför är det så viktigt att njuta av de stilla stunder som finns.
Din triss visar det. Bilden med kanoten är ljuvlig!

Ninnis sa...

Verkligen rofullt....snyggt fångat tema....bilderna andas verkligen STILLHET.....!!!

Kram Ninni

Violen sa...

Så fint du beskriver vad stillhet är för dig! Bilderna är perfekta till din tolkning! Snyggt fångat!
Ha en skön söndagskväll!

Katarina Cinnamon sa...

Fint trissat, jag gillar kanotbilden allra bäst.
Ha en fin vecka

Stare Ström sa...

Bra tolkning!

Monica o Jacob sa...

En kopp kaffe och lite stillhet i den stolen skulle jag inte tacka nej till;-)
Ha en skön vecka

irene andersson sa...

Javisst, så är det

Göran sa...

Det är riktigt, att efter en stressig dag bara få luta sig i en skön stol och blunda och tömma sina tankar

ulla laiho sa...

En kopp kaffe och en stol kommer man långt med, när man löser livets gåtor.

En plats i solen sa...

Tack så mycket. Ja det är verkligen stillhet, precis som hela världen stannar upp för ett tag!

Gillar verkligen din triss med, fick sådan härlig känsla i kroppen a och se dem. Mittenbilden blev min favorit :)

Rajson sa...

Håller absolut med dig!
En skön viloplats, stund vid vattnet är underbart.
Det är nog många som drar sig för en promenad på en kyrkogård, kanske lite skrämmande. Just ikväll har jag besökt vår kyrkogård inför min fars begravning. Håller med dig till fullo.
Ha det gott!

Freja sa...

Vackert stillsamma bilder, väl trissat!

Annemor sa...

Jeg ror nok at kanoen og teltet tar førsteplassen hos meg.
Flott triss.
Ha en deilig kveld.
Mormor

Katarina sa...

Fint trissat med härliga, vilsamma bilder!

amo sin blogg sa...

Nydeleg tolkning av tema Stillhet.
Deilig stol du har :)

Fin kveld frå Anne-Mari

Anita - Malta sa...

En fin tolkning av stillhet både i ord och bild. Ha en skön vecka !

Anonym sa...

Fina bilder på stillhet, din stol ser verkligen bekväm ut, förstår att du gillar den :0) Ha det gott!

Jah Hollis sa...

Fina bilder till veckans trisstema.

Marja sa...

Fina bilder och tankar om stillhet. Gillar träden på kyrkogården. De känns lugna och pålitliga.

Pysselfarmor sa...

Ja stillheten finns på dina tre platser. Ibland när jag är stressad på jobbet så knatar jag iväg på lunchen till en kyrka och bara sitter där en stund. Alldeles tyst och stilla.....det är annat än mot kontorslandskapet jag jobbar i ;-)

Sara Chapman in Seattle USA sa...

I especially like the tent and the canoe at sunset. Beautiful, evocative photo.

Marit Johansson sa...

stilla och fint här hos dig!

jonna d sa...

En fin tolkning av temat med bra bilder.
//jonna d

Nett sa...

Fin triss :)
Härlig stillhet!

Alina sa...

tack för kommentaren!
skön tolkning av temat i din triss

ormbunke sa...

Fin stillhet i din triss. Ha de gott