Bloggintresserade

söndag 25 januari 2015

Fototrissen

Hej alla där ute!

Nu har den kört igång igen Fototrissen Och temat är nu "Prickar"

En promenad vid Vätterstranden idag gav mig de här uppslagen till trissen idag.

Stenar fascinerar alltid mig. Här är det prickar i lava.


Ohh vad glad jag blir när jag ser de små vita prickarna av videkissar på grenarna. Nu är det snart vår.






I år ar det inte varit mycket med is på Vättern. Det här var den enda lilla biten vi hittade idag med små blåsor av luft i som små prickar.



Det här var mitt bidrag till Veckans Fototriss
Kikar du in där får du se många fina bidrag på hur vi ser det prickiga.
Ha en fin vecka
Kram Meta

12 kommentarer:

Mias Mix sa...

Vad kul att hitta massa naturliga prickar! Lavaprickarna var coola!

Vi i Kasperian sa...

Videkissarna - så fina! Längtar till våren, det är vad jag gör.
Fin och spännande triss. :)

Eva Trillian sa...

Videkissar? Redan? Härligt :)
Fin triss - den gav lite hopp om vår!

Monica o Jacob sa...

Härligt med en lite vårprickig triss;-)
Ha en skön kväll

Anni sa...

Videkissar! DET var en välkommen bild!

HWIT BLOGG sa...

Prickigt och vackert Meta! Du har fångat alla rätt!
Varm kram,
Titti

Marit Johansson sa...

Vi tänkte lika inför den här trissen :) fast betydligt kallare bilder hos mig.. fina foton!

Anonym sa...

En trevlig triss med naturliga prickar.

António Je. Batalha sa...

Ao passar pela net encontrei seu blog, estive a ver e ler alguma postagens
é um bom blog, daqueles que gostamos de visitar, e ficar mais um pouco.
Tenho um blog, Peregrino E servo, se desejar fazer uma visita.
Ficarei radiante se desejar fazer parte dos meus amigos virtuais, saiba que sempre retribuo seguido
também o seu blog. Minhas saudações.
António Batalha.
http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/
Peregrino E Servo.

Veiken sa...

Åh, videkissar, så fint! Härliga naturprickar! :)

Barbro S sa...

Jättefina naturprickar och så hrligt med videkissar redan. Här uppe är jag glad åt vit ren nysnö och sol idag :).

Spanaren sa...

Så fina och naturliga prickar *gillas*
Hörs att du bor längre söderut som har hittat videkissar redan *ler*
Ha en bra dag/ kram