Bloggintresserade

lördag 17 januari 2015

Dagens blomma.

Hej alla där ute!

Nu tror ni nog jag fått dille men jag måste bara visa en till fin amaryllis jag har. Den är lite annorlunda än de andra.

När den började vissna klippte jag av stängeln och satte den i vatten. Undrar om det kanske är därför den ser ut som den gör.
Det fattas ett kronblad och ett annat är litet.

 
 






Det är roligt med lite annorlunda blommor än man är van vid.
 Mitt inlägg till dagens blomma. kolla in de vackra blommor som finns där.
önskar er alla en skön helg
kram Meta 

8 kommentarer:

Karin M. sa...

What a pretty exotic bloom!
Love greetings, Karin

Judy sa...

It looks so different when you put it in water!!! I don't see white amaryllises here... I love the crisp white!

HWIT BLOGG sa...

Jamen den var ju för härlig! Vilken blomma!
Jättekul att kika in till dig som vanligt...
Kram,
Titti

DeniseinVA sa...

Thank you for sharing this lovely amaryllis. It looks so elegant and your photos are wonderful!

Birgitta sa...

Vilken söt och härligt vit amaryllis! Fina bilder!

Unknown sa...

Vilken intressant amaryllis. En sån har jag inte sett tidigare. Ha en skön söndag! Kram, Gunilla

Sallie (FullTime-Life) sa...

The flowers are so beautiful -- when you are in the middle of winter, it is lovely to think of Spring. (I remember because we used to live where it was gray and wet in the winter.) -- Now that we are retired we spend the Winter in Florida and it is warm ... but I do remember how January used to be and how I looked forward to Spring and color and flowers!

DeniseinVA sa...

Very beautiful!!! Thank you Meta and I wish you a very happy weekend :)