Bloggintresserade

fredag 15 augusti 2014

Orange en glad fredag

Hej alla där ute!

Ja nu börjar hösten knacka så sakteliga på dörren till min Koloni Där jag bara älskar att vara. Här bor jag från tidig vår till sena hösten när vattnet stängs av.
Jag odlar grönsaker och blommor av alla de slag. De som blommar mest just nu är de orange och gula. De lyser upp så glatt även om det är mulet och regnar.





I växthuset ger tomaterna en smakupplevelse som jag bara inte kan vara utan.



 

 Den höga, fina och vackra tagetisen Linnea i sina krukor. Så vacker att dekorera med vid  kräftfesten.


Marktäckare är bra, då slipper jag rensa så mycket.



Till slut en av de sena rosorna. Lady Hamenton
Den har blommat hela sommaren med hur många blommor som helst. Den sprider stor glädje hos mig.






Det var mitt bidrag till  Orange you glad its friday
Önskar er alla en fin helg
Kram Meta

3 kommentarer:

Lmkazmierczak sa...

My roses got eaten by nasty beetles this year...Yours look lovely♪ http://lauriekazmierczak.com/mini-moon/

Anonym sa...

You have beautiful flowers!

EricaSta sa...

Like the lovely blooms .... They are great for OYGIF.