Bloggintresserade

tisdag 8 april 2014

Tisdagstemat är "svart".

Hej alla där ute!

Tisdag igen och den här tisdagen skall jag också försöka hinna med ett inlägg på temat "Svart" och vad skall de nu bli då............

Jo jag tänker så här, något helsvart har jag inte. Mina violer jag köpte i veckan de är det mest svart på i alla fall.



Jag målar mitt växthus svart har lite kvar som ni ser.








Till slut så har min svarta julros nästan slagit ut nu.




Det här var mitt bidrag denna tisdag till Tisdagstemat
Kika in får ni se fler bidrag till temat svart.
Önskar er alla en fin tisdag trotts allt regn
Kram Meta

18 kommentarer:

Lottisen sa...

Fina bilder på blommorna! Vi har också planer på att måla växthuset men det verkar ganska jobbigt och pilligt..

Violen sa...

Till och med i trädgården kan man hitta svart! Så vackra dina blommor är! Tufft med svart målning på växthuset! Ha en skön dag!

Anonym sa...

Härligt att se att vårförberedelserna är i gång med blommor och växthus. Ha det gott!

amo sin blogg sa...

Fantastisk flotte blomster !
Svart er eit spennande tema.

Fin tysdag frå Anne-Mari

Eva Trillian sa...

Många fina exempel på svarta detaljer som förgyller vår vardag!

Anonym sa...

Oj så fint och din trädgård ser ut att vara riktigt fin med växthuset och allt. =)

anemonen sa...

Mycket vackra blommor som jag gillar skarpt.

Mias Mix sa...

Kan faktiskt vara riktigt snyggt med svarta blommor!

Marit Johansson sa...

Häftigt med svarta blommor!

Paula i pörtet sa...

Är det en nattviol tro som är så mörk? Fin var den iallafall

Scaniatjejen sa...

Så läckra blommor! Härligt med växthus, det är något jag saknar än så länge i min koloniträdgård.

Freja sa...

Så läckert med de svarta blommorna, julrosen är maffig! Och växthuset kommer att bli vackert med det svarta mot all växtlighet!

llh sa...

Fin vårstämning hos dig. Gillar mustiga nästansvarta växter och blomster.

Erik Semlan sa...

Din trädgård ser välstädad och fin ut.
Där verkar det växa för fullt! Inga gamla löv på dina grusgångar. :-)
Snart nymålat växthus och svarta blommor är också på gång. Du har allt på gång, rena vårruset.
Tänk vad mycket svart vi har omkring oss. Jag har en helt svart kamera som jag går runt och plåtar en del med.
Fast ibland får den stanna hemma.

Göran sa...

Man blir lite avundsjuk på växthuset! Hoppas att du kan upp lite fina blommor och grönsaker

Stare Ström sa...

Vilken fin julros!

Och nej då, någon snö finns inte här! Mitt svarta hål är en arkivbild. Här håller träden på att bli gröna.

Lajsas Fotografi sa...

Fina bilder! =)

Pysselfarmor sa...

Svart julros är flott! Jag såg den i Hannu Sarenströms trädgård när jag var där för några år sedan.