Bloggintresserade

söndag 1 december 2013

Fototriss; Utsikt

Hej alla där ute!

Nu är det december. En i vanliga fall snörik julmånad men som i år liknar mer en höstmånad.
Fotorisseen  denna gången är det utsikt som är på tapeten. Gå in så får du se många utsikter över landet.


 Jag tänker så här.........

Gör det lite lätt för mig genom att visa några bilder från vår vackra sjö Vättern.Från några olika vinklar och årstider


Från Vadstena en vacker sommardag







Sen eftermiddag en höstdag. Här på lite högre höjd,på väg hem även här ser ni Vättern


En bild som vi nog kommer att få se.  änden av Vättern ser ni Jönköpings hamninlopp en kall isig dag i våras.



Det är mitt bidrag denna veckan
Önskar alla en fin och fridfull Advent.
Kram Meta

12 kommentarer:

Violen sa...

Fin triss från Vättern! Gillar att du har tagit bilder från olika årstider! Hoppas att det dröjer innan isen lägger sig!
Trevlig helg!

Tornevall sa...

Vilken härlig triss du har här! Harmonin sätter sig också, speciellt på den andra bilden där man ser mellan träden. Bra jobbat :)

Lotta sa...

ja, visst har vi en underbar sjö, kolla in min triss så får du se hur den ser ut idag. Din första bild ser jag varje dag då jag jobbar i stan!
Ha en fin 1:a Advent!
Kram Lotta

En plats i solen sa...

Kul och få se sjön vid olika tidpunkter, men lika vacker utsikt oavsett årstid.

Freja sa...

Vilka vackra och varierade utsikter!

Connie Tornevall sa...

Hej vilken skön triss, verkligen mysiga bilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Vackra bilder där den första blir min favorit! Önskar mig det ljuset just nu! ;O)
Tänkte påminna om adventskalendern i fall du vill vara med så finns den startad i min blogg! Varmt välkommen!

Glad Advent!

Eva Trillian sa...

Det är vackert runt Vättern :) vilket du ger bevis på!

Stare Ström sa...

Fin utsikt över Vättern!
Ha en fin advent du med!

En plats i solen sa...

Tack så mycket :)

En plats i solen sa...

Tack så mycket :)

Jah Hollis sa...

Det är fina utsiktsbilder du visar i din triss.