Bloggintresserade

tisdag 10 december 2013

Blo-Ma hos N.F

Hej alla där ute.!

Dagens blomma är en kaktus.
Jul eller påsk vet jag inte har svårt att se skillnad på dom de blommar flera gången varje år.


Den är ljust gul med lite rosa. den är för mig mycket ovanlig.
Jag har ett skott av en blomma som var lite mörkare i färgen än min är.









Kan kanske bero på vatten och jorden.


Det här är mitt bidrag till Blo-Ma hos N.F denna veckan. Går du in där får du se fler vackra blommor.



Ha en fin fortsatt vecka
Kram Meta

4 kommentarer:

MitchyLR sa...

Hej Meta! Kaktus är min favorit växter. Mycket bra foton av kaktus blommor!!

Unknown sa...

De är väldigt fina och färgen är också vacker. Kram, Gunilla

ulla laiho sa...

Kaktusblommorna är så otroligt vackra - man kan nästan inte förstå hur det kan komma något så vackert ur det gröna.

NatureFootstep sa...

tror inte jag sett den därfärgen förut. Den är mycket vacker. :)