Bloggintresserade

torsdag 30 maj 2013

Sinneskatten funderar på Kompisar.



Hej ni där ute!

Just nu så är det alla mina blommor som är mina kompisar och skyddslingar.










 


De nysådda fröna som just kommit upp







 







De nyplanterade krukorna med alla fina 
sommar
blommor i




 Och de blårandiga violerna jag letat efter i alla butiker jag kan hitta så till slut bara fanns de där.






Det här är mitt bidrag till sinneskattens fredags tema. Här   finns mer kopisar

Ha en fin fredag nu är det snart juni.
Kram Meta

7 kommentarer:

Anonym sa...

Blommor mår ju bra av att man pratar med dem, så då borde de ju vara bra kompisar också, om de lyssnar vill säga ;0) Ha det gott!

Marit Johansson sa...

Vilka vackra vänner du har :)

Anita - Malta sa...

Visst är det roligt att så frön och följa hur det växer. Fina bilder och visst är de som små kompisar när man vårdar dem så ömt ;-)

Anneli - A'la Foto sa...

Jag förstår dig helt och fullt! När jag var liten var träden i trädgården mina vänner och nu är mina krukväxter mina vänner! Du har fina vänner! Lycka till med dem!

Ha en skön helg!

Freja sa...

Härlig tolkning och fina bilder!

Jah Hollis sa...

Ja, dom kan också bli som kompisar. :-)

ulla laiho sa...

Man är så klart väldigt rädd om sina blomkompisar i trädgården - de ger tröst och glädje.