Bloggintresserade

söndag 5 maj 2013

Fototriss handlar idag om kyrkor.



Hej mina vänner!

 Idag är det lite av mitt favoritmotiv i fototrissen.



Jag gillar skarpt att fota kyrkor och framför allt kyrkogårdar med alla vackra gamla stenar och skulpturer.
Idag har jag valt ut 3 bilder med lite olika innehåll som visar lite olika delar av kyrkans epoker o ålder. 





Den första är fönster från en domkyrka. jag älskar dessa fina fönster, bara lite svårt att få bra bilder.






En mycket gammal kyrka från 1100 talets senare del.
Används endast  på sommartid eftersom ingen uppvärmning finns.Gillar klockstapeln som finns vid de gamla kyrkorna.






Denna kyrkan är en lite ovanlig kyrka, på så sätt att den är helt av sten och inte vitrappad som de flesta stenkyrkor är här i våra trakter. den är från slutet av 1800 talet.




Mitt bidrag denna veckan till
Fototriss 

Ha en fin söndag.
Kram Meta

9 kommentarer:

Min fotogen sa...

Fin blandning av kyrkor!

Maria sa...

Kyrkor är pampiga byggnader oavsett utseende...
Fin triss!!!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vilket vackert kyrkfönster. Men favorit bilden blir den sista bilden i din triss.

Jah Hollis sa...

Det var fina kyrkbilder. Gillar också de färgstarka fönstren.

Anonym sa...

Det finns verkligen många olika stilar när det gäller kyrkor.

ulla laiho sa...

Glasfönster i kyrkor är fantastiskt vackra!

Anonym sa...

Jättefin triss! Älskar både bilden kyrkfönstret och den med klockstapeln. Tummen upp!

Anni sa...

Vilken blandning! Sista kyrkan ser ut att stå i en rik församling!

Elisabeth sa...

Fina kyrkbilder =)