Bloggintresserade

torsdag 2 maj 2013

Sinneskatten funderar över Ljus



Hej alla på nätet!





Att fånga ljuset känns inte så svårt eftersom solen strålar ner på oss varje dag just nu.
Det är ju så härligt.

Nu när det är så härlig vår så kan jag öppna min koloni och bara låta ljuset flöda in över hus och tomt. 







Kvällen är ännu lite mörk så en fotogen lampa ger oss ljus så länge vi vill vara ute.




Det här var mitt bidrag till  Sinneskatten   Vill du se mer så kika in dit.

Ha en fin fredag
Kram Meta

15 kommentarer:

sinneskatten sa...

Det är verkligen en skön tid nu.

Violen sa...

Skönt nu när det är ljust från tidig morgon till en bit in på kvällen! Snart behöver vi knappast tända lyktan på kvällarna.

Anita - Malta sa...

Fina bilder och våren ÄR verkligen helt underbar !

B i r g i t t a sa...

Sköna ljusbilder du visar!

http://fotochip.wordpress.com/2013/05/02/ljus/

Pysselfarmor sa...

Ja nu rotar man i rabatter och trädgårdstäppor. Fotogenlampa är jag uppvuxen med. Det var det enda ljuset vi hade på vinterkvällarna.
;-)

Kakan sa...

Bilden med lyktan är min favorit...

http://nakak71.blogspot.se/2013/05/fredags-tema-ljusljust.html

Vårkram Kakan

Anonym sa...

Skönt att du kan vara på kolonin nu, det är verkligen tid för lite vårstök. Ha det gott!

Jah Hollis sa...

Ja, det är en fin tid nu.

Mona sa...

Jag tycker att den bästa tiden på året är nu. Härligt med solen och ljuset efter den långa vintern.

Eva Trillian sa...

En underbar tid att njuta av :) Och den har du illustrerat så fint!

Marit Johansson sa...

Fin tolkning av ljustemat..

Monica o Jacob sa...

Bra tolkning, härliga vårbilder;-)att bli glad av.

SigridfraEnget sa...

Fina bilder!

Mias Mix sa...

Passande bilder till temat! Och visst är det underbart med våren ljus. Och nu verkar ju t.o.m. värmen vara på väg :)

Anni sa...

Har du koloni!?! Så härligt! Antar att du tillbringar mycket tid där nu!