Bloggintresserade

lördag 23 maj 2015

Fototrissen idag Dubbel

Hej alla i vårsolen!

För ni har väl det hoppas jag Vi har det äntligen efter flera dagar med urtråkigt väder.
Fototrissen  idag handlar om dubbel. Dubbel är det då två lika dana eller sitter de dubbelt ihop. Ja så här blev min tolkning i alla fall.

Jag är en älskare av blommor så jag hoppas att ni står ut med det även denna gången.

Mina Kungsängsliljor de kommer ofta dubbelt på sina stänglar. 






Satte en körsbärsbuske för nåt år sedan nu har de kommit blommor på den de sitter också dubbelt på sina grenar.




 I höstas satte jag tulpaner i ett av de nya landen. Det får jag verkligen vara tacksam för. De kommer en stor och en liten från samma lök alltså dubbelt.




Ni måste få en bonusbild av de här vackra tulpanerna de kommer också ibland dubbelt från sin lök.

Att jag får tulpaner är inte så vanligt har nämligen sorkar här som bara älskar de lökarna. Sätter jag 10 får jag kanske tre som blommar. Alltid nåt.

Det är mitt bidrag från ett soligt och skönt Jönköping
Kram Meta

10 kommentarer:

Violen sa...

Fin triss med vackra blommor i par! Allra vackrast tycker jag Kungsängsliljan är, den hade jag också i min trädgård.

Axart sa...

så vackra dubletter!
aX

Vi i Kasperian sa...

Klart man alltid "står ut" med vackra blommor. :)
Så fint. Kungsängslilja har jag försökt få till på tomten, men aldrig lyckats.
Berit E

Eva Trillian sa...

Väldigt vacker blommig triss i dubbelt!
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

Monica o Jacob sa...

Härliga dubbletter av blommor, mina Liljor har blommat över.
Ha en bra dag;-)

Anonym sa...

Åh Kungsliljor! Har faktiskt fått se dem live en gång. Så vackra! Härlig triss!

Veiken sa...

Vackra bilder på vackra blommor. Fint trissat!

Nukke sa...

Oj vackra blommor och 1. är extra fina !!!!

Arja sa...

Halloj!
Fina bilder på vackra blommor och kungsliljor är en favorit :O)

Annette sa...

Kungsängsliljor är ju så vackra. Vi har också sådana i rabatten, ganska klena sådana, men ändå. Fin triss!