Bloggintresserade

fredag 30 maj 2014

Dagens blomma. och orange it´s friday



Hej alla där ute i blåst och kyla!

Våren har tagit en liten paus nu hos oss. Men blommor har vi massor av ändå

Idag visar jag er en Azalea som är sååå vacker.






En hel buske helt full med vackra orange rosa blommor.







Det är nästan så jag inte ser bladen mellan blommorna.


Mitt bidrag till Dagens blomma. och Orange you is glad its friday 
Vill du se mer vackra blommor kika då in här.
Önskar er alla en härlig helg
Kram Meta

torsdag 29 maj 2014

Människoskapelser. fredags temat

Hej alla där ute!

Vad människan kan skapa det kan vara mycket olika saker det.
Jag tänker så här denna fredagen.
Min man han är så duktig på att snickra. Nu har han gjort en åttkant till mig och mina kryddor. Dels för att det är snyggt och sen är det så praktiskt att plocka kryddorna där.







 I mitten står min pappas solur som jag ärvt efter honom.







Detta var mitt bidrag denna fredag till  
Vill du se mer skapelser gå då in och kika där.
Önskar er alla en fin fredag
Kram Meta

Torsdagstemat I like

Hej alla där ute i blåsten!


Det blåser väl hos alla nu känns det som. Vi får hålla i hatten nu några dagar till såg jag


Men himlen är blå och solen är varm om man sitter i lä. 
 




Jag är så glad för min åttkant och att plattorna är lagda runt den. Det fattas några som vi får leta efter, de är nämligen gamla plattor vi återanvänt.



Här har jag alla mina kryddväxter, bra klipphöjd och fin plats att dofta på.








Mitt bidrag till  Torsdagstemat I like
kika in får du se vad andra gillar.
Ha en skön ledig dag
kram Meta

onsdag 28 maj 2014

Onsdagstema Höjdpunkter

Hej alla där ute i sommarvärmen!

Onsdag med nytt tema: Höjdpunkt.

Vad kan nu det bli då. Högt eller nära nu............
Ja ja det får nog bli detta
När växthuset är färdigmonterat och vi kan inta första fikat där.






Och jag kan plantera ut mina tomater.








På kvällen njöt jag av att tända ljusen och bara titta på dom innan de brann ut.




Mitt bidrag denna veckan till Onsdagstemat  kika in får du se andras höjdpunkter.
Önskar er alla en fin mitt i veckan dag
Kram Meta


tisdag 27 maj 2014

Blo-Ma hos N.F

Hej  där ute i sommarvärmen!




Hos mig har de första Rododendronen börjat blomma. Det är den vita som är först.

 
 












  Även den röda har börjat att visa sin vackra färg.









Mitt bidrag denna onsdag till Blo-Ma hos N.F
Kika in där får du se mer vackra blommor.
Önskar er alla en fin vecka.
Kram Meta

måndag 26 maj 2014

Måndagstemat

Hej där ute i sommarvärmen!

Bra tema denna  veckan stämmer ju fint med naturens tid just nu. Det känns lite konstigt med så mycket blommor i Maj som vanligen blommar i Juni.


Här är Pärlbusken och en näva, med lite ovanliga blad


En helt otroligt vacker klematis.


Och naturligtvis syrenen. den brukar blomma till skolavslutningen i juni.










Mitt bidrag från Småland till Måndagstemat "Juni i Maj"
Med detta önskar jag en fin ny vecka
Kram Meta

söndag 25 maj 2014

Ätbar fototriss.

Hej alla där ute i sommarlandet!

Här har jag varit på kafferep idag och inte vilket som helst utan ett kokafferep för insamling till en dräktig ko till fattiga familjer i Tanzania.


Puhh så mätt jag blev 
av alla 
godsakerna. 
Ni får 
några 
smakprov här.


 

 Ko kalv projektet är ett samarbete med Svenska Kyrka där det samlas in pengar till dräktiga kor som ges till familjer i Tazania som har det svårt. Då kan de sälja mjölken,för att få pengar till skolgång för barnen. Gödsla grödorna så de får mer säd och mat.Var familjen så fattig att de inte kunde ta hand om kon kunde de få två får istället.
Kalven ges sen till en annan fattig familj. Där vi var hade samlat ihop till tre kor under dagen( en ko kostar över 3 tusen)

Det här är mitt bidrag idag till fototrissen  Vill du se fler smaskiga bidrag kika då in där. 
Önskar er alla en fin söndag
Kram Meta