Bloggintresserade

måndag 3 juni 2013

Måndagstema.

Hej där ute!
Ja visst är den välkommen (nästan) sommar här hos mig på min koloni när det är juni




Välkommen till min  koloni och alla Blommor

Min vita stjärnklematis








Pärlbusken




Välkommen att slå ut du
Pion som har så stora knoppar









Alla mina irisar i olika färger
 















 Rododendron som börjar slå ut.


Och naturligtvis alla bär som är på väg.
Jordgubben med sin blomma som skall planteras idag.





Mina vinbärsbuskar som är fulla av kart som skall bli många goda pajer längre fram









Blåbärsbusken med  massor av blom som välkomnar humlor och bin som älskar att fånga deras nektar.




Det här är mitt välkommen till sommaren i måndagstemat hos Helene

Önskar alla var ni än befinner er en härlig sommarvecka.
kram Meta

5 kommentarer:

Malys krok sa...

Sannelig har du mye fint å vise på din koloni! Pionen er så flott! Minner meg om mine foreldres hage der de hadde akkurat slik farge på sin!
Ønsker deg mange fine Junidager!
-Margit-

Freja sa...

Härliga somriga blommor!

Jannibele sa...

Herlig å ønske juni velkommen med så mange vakre blomster hos deg:)

SigridfraEnget sa...

Vackra blommor!

Anni sa...

Min stora pärlbuske har nästan dött, förmodligen av frosttorka. Det är så sorgligt!
Juni är en underbar blomstermånad!