Bloggintresserade

söndag 19 juni 2016

Helgbilden:

Hej sommarvänner!

Ny helg igen och ny bild. Undrar var all tid tar vägen?
Nu har det varit Pionens dag. det är nog inte alla som har utslagna pioner i sina trädgårdar.

Det hade inte jag på morgonen heller. 
De flesta har knoppar i mängd men mer än så här trodde jag inte att den skulle vara idag när det är så mörkt och regnar nästan hela dagen.

Några timmar senare hade den allt börjat veckla ut sig
Ska tillägga att den ska vara röd enligt bilden på påsen där den låg i. Hur det nu kan vara....

 
Innan dagen slut har två vita enkla pioner slagit ut.


Nu har bina fått ytterligare blommor att leta sina nektar i.



De är så flitiga. Även flugorna var lite nyfikna på den nya blomman.






Det var mitt bidrag till Helgbilden hos MJ foto.
Önskar er alla en fin början på veckan
Kram Meta 

9 kommentarer:

anemonen sa...

Pioner är så vackra och jag hoppas för min del att de blommar till midsommarafton för jag vill binda en bukett med pioner till matbordet den dagen. Bedårade vackra bilder var det här.

KajsaLisa sa...

Snyggt fångat.

ullie sa...

älskar verkligen pioner men en bukett ja skukle köpa kostade över 199 spänn o då va det ändå på torget suck

Hoppas helgen varit bra spelar ingen roll om ja hade en dag exra det gick rysligt fort =)

kram o fin måndag

Barbro sa...

Ja, det skulle verkligen vara bra att kunna stanna tiden lite.
För just den här årstiden är ju så underbar.

Men jag är glad åt att min pion inte har blommat än, i detta regn kan inte blommorna stå upp och vissnar så fort. Den är röd men skulle verkligen vilja ha en sån där vit också. Finfina bilder!

Monica o Jacob sa...

Pioner är underbara, tyvärr har jag
inte en knopp i mina vet ej vad som hänt
Fina bilder
Ha det bra

Livet genom bilder sa...

Här har pionerna fått knoppar men än dröjer det innan det blir blommor

Helen sa...

Pioner är så otroligt vackra men hos oss har de inte slagit ut än, men snart så. Önskar jag hade fler bara.

Stare Ström sa...

Så vacker den enkla pionen är.
Ha en fin vecka!

ullie sa...

heeej fina nu har jag lagt till dej i min vän lista så de hittar dej kramelikram