Bloggintresserade

tisdag 28 maj 2013

Blo-Ma


 Hej alla på nätet!



Idag visar jag er två olika liljekonvaljer.

En är vit och ganska så vanlig.
Den ändra är svagt lila och lite mindre.





















Liljekonvaljer är för mig en blomma som jag nästan alltid hade med mig till skolavslutningen. I vår skog vid vårt hus fanns det massor av dom och det doftade sååå gott.



Önskar er alla en fin onsdag
Kram Meta


                           Det här är mitt bidrag till 
                                  Här finns det mer


                                              Och
                   Blo-ma hos N.F   Här finns mer


9 kommentarer:

Annemor sa...

De er da vakre og dufter så vidunderlig.
Ha en flott kveld.
Mormor

Sofia sa...

cute little white flowers. :)

Have a nice evening.

MitchyLR sa...

Lovely shots of the lily of the valley :-))

joanne sa...

so small and delicate, with a scent to die for! I didn't know there are different kinds..

Unknown sa...

Den doftar underbart och den är vår nationalblomma. Ha en fin dag! Kram Gunilla

annika sa...

Liljekonvalj är så vacker. Jag har försökt att plantera några men de står nog lite för mycket i skuggan.
Kul med en koloni. Vi har flera stora koloniområden i min stad.

annika

DeniseinVA sa...

Lilies of the Valley is one of my favorite flowers. Yours are truly lovely! Thank you for sharing these two different kinds with Today's Flowers.

Denise
Today’s Flowers
An English Girl Rambles

Laura sa...

So beautiful!!! I Heart Macro opens tonight at 8pm EST at my blog if you want to join the fun:-)

Modern Mom sa...

Cute and pretty. Sorry for the late visit. Hope you'd find time to visit my Duranta Repens.