Bloggintresserade

måndag 14 mars 2016

Måndagstemat Min favoitkombo......

Hej på er alla där ute!

Måndag lika med nytt tema..      "Min favorit kombo". 
Oj oj oj vad kan nu det var då, får allt klura en del.

Jag har så lätt att byta mina favoriter. Tycker det är roligt att variera mig. Kanske kan det bero på att jag plockar ihop min koloni  för vintervila. När våren kommer så startar den igen.
Då är det kul med nåt nytt.

 
Jag har letat fram två kombon som jag är jättenöjd med och skulle kunna ha flera gånger.


 
Det är den här söta skira "Snow Flake." Den ska gå att överleva inne i svalt utrymme. Har försökt i år få se hur det går.
 
 Tillsammans med den Spanska Marguriten är den oslagbar tycker jag.
Här har jag en vit med ljust blå baksida. Så läcker.


 
Det andra jag valde är från min röda rabatt. Det är en röd Hortensia  och en mörkt röd kärleksört. Och några vajande blommor av  blodtopp 

Tillsammans med min Engelskt röda kyrkbänk. Gillar det
 



Framför står även en kruka med en chokladblomma
 






Det här är två kombon från två olika år. Undrar vad som ska slå det i år. Det visar sig framöver. Jag är ingen som planerar hela vintern vad som ska planteras kommande år.Jag gör det som faller mig in.
Så det kan bli vad som helst

Nu önskar jag er alla en fin och skön vårvecka var du än bor
Kram Meta

2 kommentarer:

Drömgården sa...

Så roligt att du hängde på i veckans tema. Jättefina kombinationer. Är det Sedum 'Matrona' som du hade där? En an mina favoriter bland kärleksörtarn. :)
/Kitty

BP sa...

Hos dig lär man sig så alltid nå't nytt - i det här fallet alla blommor som jag aldrig sett och deras namn får jag på köpet:-)