Bloggintresserade

lördag 5 december 2015

Fototriss "ljus och mörker"

Hej alla i ruskvädret!

Hoppas ni inte har blåst bort i alla fall. Skulle bli tomt på trissen då. Det här temat måste nog ge oss en massa ljusglädje i det mörka december vi har här.

De är inte de bilder jag tänker på först när jag fotar. Får ta en djupdykning ner i arkivet idag. För ute är de så grått och inget ljus så långt ögat kan nå.


Bilden från mitt växthus en mörk regnig kväll



 
Så till julskyltningen i vår stad närmare bestämt på Tändsticksområdet.
Det är tur att vi har tillgång till ström och kan lysa upp den mörka tillvaron, även om månen också här visar sig.




Den riktiga naturliga källan till ljus i mörkret är nog månen i alla fall. Den lyser ofta upp min koloni där inga andra lampor finns.


Det var mitt bidrag till  Fototrissen
Denna gång är det också är en tävling. Man kan vinna priser frånCoolstuff . kika in får du se massor av underbara ljusglimtar i mörkret som är nu.

Önskar er alla en fin och bra helg
Kram Meta


 

12 kommentarer:

Violen sa...

Fin triss med både ljus och mörker! Tycker som du, det är tur att man har ett arkiv att tillgå när vädret är urtråkigt!
Trevlig helg!

Borgmästaren sa...

Härliga månbilder. Tvåan blir min favorit!

Gammelsmurfen sa...

Härliga bilder

Monica o Jacob sa...

Bra varierad triss, min favorit
blir fullmånen;-)
Ha det bra

Oliver sa...

Väldigt fint och mittenbilden är nåt alldeles extra.

amo sin blogg sa...

Flotte og varierte bilde i trissen din.
Tema i tema.

Barbro S sa...

Så fina bilder. Gillar tvåan med alla varma färger.

Stare Ström sa...

Fina ljuskällor som lyser upp mörkret.

Anni sa...

Tvåan är en riktig pangbild! Så snyggt med månen och så varma fina färger!

Anonym sa...

Ja du.. vi är nog många som dykt ner i arkivet för annars hade vi nog blåst iväg med Helga är jag rädd för... Härliga bilder, härlig text! Ha det gott!

Mias Mix sa...

Superfina bilder!! Speciellt stadsbilden!!

Annie fotar i Kalifornien sa...

Åh, så vackra ljuslyktor!!