Bloggintresserade

lördag 13 december 2014

Fototrissen

Hej alla där ute i resterna av ovädret!

Ja minsann nu är det ny omgång av  Fototrissen tänk vad tiden rullar på och tredje advent är det.En och en halv vecka sen är det dags för Tomten.

Då var det dagens tema. Det är fyrbentingar. Undrar om det måste vara djur hum......
Så här tänker jag i alla fall.


Jag har en god bloggvän som föder upp får på Högagärde .
 

I våras var vi där och hälsade på när de nya lammen hade kommit. Gode tid så söta de är. Ibland får mamman fler lamm än de har mat till då får de mat med flaska.


Några som är bara någon dag gamla.De får ligga under värmelampan för att hålla värmen.




Mitt bidrag denna veckan till fyrbenting
Ha en fin tredje advent
Kram Meta

14 kommentarer:

Annemor sa...

Så søte. Det hender det er nødvendig med ekstrafor til små :)
Flott triss.
HA en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2014/12/13/firbente-sa-fototriss/

Violen sa...

Så söta de små lammen är! Säkert gott att få suga på nappen när det är tomt i magen!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Fina får. När jag var barn hade vi ett lamm som vi matade med flaska. Den följde oss vart vi gick, till och med in i köket.

cissi sa...

Så söta fyrbentningar du har i din triss! Det är roligt att mata flasklamm, har nog aldrig sett något ivrigare än ett hungrigt lamm!

B i r g i t t a sa...

Åh så söta. Det är ngt visst med små lamm. När jag var liten hade jag ett som hette Petronella :)

Spanaren sa...

Får är så fina! Försökte klicka på bilderna för att få dem större men de blev inte så stora som jag ville ha dem. Vill in i bilderna för att njuta ännu mera. Gillar alla dina tre bilder fast den med nappflaskan var för söt.
Ha en bra dag/ kram

Monica o Jacob sa...

Söt sötare sötast, mittenbilden blir min favorit:-)
Ha en skön dag:)

Kattastrofen sa...

Man blir varm i hjärtat när man ser fåren. Dom är ju så underbart söta!

Katarina Cinnamon sa...

Åhh så söta lamm, gullisar

Vi i Kasperian sa...

Får är så fina, och små bebisdjur är ju alltid hjärteknipande. :)
Berit E

Mias Mix sa...

Lamm är verkligen söta! Fin triss!

Pia sa...

Vilken fin triss. Lamm är så söta när de staplar omkring ;)
Ha en fin måndag!
/Pia

Veiken sa...

Finns det något som passar bättre än lamm i jultider! Så FIINT!

G:a Affären sa...

Får som är ett favoritdjur! Jag hade själv några stycken som blev tama som hundar och så var det hunden som blev en duktig fårvallare.
Jag kan riktigt höra lammens ljusa bräkande.
Nu ska jag kolla in på Högagärde.

Kramar /Cia