Bloggintresserade

söndag 17 juli 2016

Helgbilden hos Marit.

Hej sommarvänner!

Söndag igen och det är mitten av Juli. Det är dags för en ny 
Helgbilden Hos Marit Johansson. Kika in så får du se andras inlägg.

Min helg har jag tillbringat hos grannen bland hennes hallonplantor. Det är ju bara så bra med så snälla grannar att de låter mig plocka hur mycket jag vill.

 

En stor skål blev det Myrorna vill smaka.
Varsågod låt det smaka.


 

Det är så fina och helt utan mask.
Mums, mums.



 

Nu har vi pannkakssylt och till rulltårtorna i vinter.
 




I dag satte vi störar till mina krusbär och rödavinbärsträd.De blir tunga med alla bären.
Det blev att snabbt avslut för vi hamnade mitt i ett jordgetingbo.
Det slutade med ett stick  så nu blir det att ringa antisimex imorgon.
Det blev en väldig fart på dom och vallmon fick mångas besök.  
 

På em. gjorde mannen färdig runt det sista fönstret på huset.
Nu är det mitt jobb att måla väggen och takfoten kvar. 

Det här var min helg.
Önskar er alla en fin och skön vecka
Kram Meta 

9 kommentarer:

BP sa...

Förutom hallonen (utan mask) gillar jag mest det söta rostiga myrorna. Har snarlika på min balkong och jag bara älskar dom - myrorna alltså. Gillar iofs hallon också, men inte alla kärnor som sätter sig mellan tänderna;-)

KajsaLisa sa...

Hallonen såg goda ut, hatar jordgetingae men din rostiga variant gillar jag.

Dagny sa...

Hallon som är så goda! Även krusbär. Trist med getingboet.

Helen sa...

Hallon är min absoluta favoritbär men här uppe är de inte mogna än. Vildhallon slår allt och jag har en hel del runt tomten bara de mognar nång gång.

Violen sa...

Det går framåt med huset, snart är det väl färdigt! Fina bilder från kolonin!
Ha det bra!

Monica o Jacob sa...

Vilka fina hallon, aj aj getingstick är inte roligt.
Ha en fin vecka;-)

Stare Ström sa...

Så fina hallon! Ser väldigt läckra ut.

betty-NZ sa...

The berries looks so yummy! And the ants made me smile.

FREEDOMtravel sa...

Hallon måste ju vara sommarens godaste bär! :)