Bloggintresserade

söndag 15 maj 2016

Lördags temat "citatet"

Hej alla där ute!

Nejdå jag har inte tagit fel på dag bara så att tiden har inte räckt till. Nu har jag i alla fall tänkt skriva ett Citat som jag läste för ett tag sedan på en blogg.

"Gud 
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan.
Förstånd att inse skillnaden".


Det här brukar jag tänka på ofta, det är svåra saker att hantera men så mycket bättre det blir om man lär sig det. 
Övning ger färdighet så är det. 
Kika in till Marie i skrivfarstugan  Där finns fler läsvärd Citat.

Önskar er alla fina dagar framöver!
Kram Meta
 

4 kommentarer:

BP sa...

Ett otroligt bra citat! Tänk att du fastnade på ett citat en bloggare har skrivit. Ett bevis på att det finns kloka bloggare därute i cybervärlden:-)

Marie i Skrifvarstugan sa...

Ett verkligen bra citat som man nog ska tänka på då och då.

Eva Trillian sa...

Ditt citat är den bön vi ber med konfirmanderna var gång vi ses :) Vi gillar den - den säger mycket till det egna jaget, och inte bara till Gud!

Anonym sa...

Mycket bra citat! Tack!