Bloggintresserade

tisdag 27 oktober 2015

Blomsterfärger "Orange"

Hej alla vänner!

Nu är det en ny härlig färg som vi ska kolla in. Det är orange.
På min koloni finns det inte så mycket av den färgen. Det beror inte på att jag inte gillar den utan att de passar liksom inte in just nu som det ser ut.

Men jag har några godingar i alla fall...... 

 Först ut är mina jätte tulpaner har aldrig haft så stora någon gång och fina var de ända tills bladen föll av.


 

 En ros som gett mig mycket glädje i år är denna Lady Haminton. Den har blommat hela sommaren även nu har den en blomma.


 
Ringblommor gillar jag mycket. Det här är en lite annorlunda i färgen  den är mer orange än på just denna bilden.
I år var det verkligen inget år för frösådda blommor på min koloni.


 


 Jag har också den här valmon. Den mest vanliga tror jag. Det är så synd att den inte håller att sätta i vas. Den skulle var så fin där.



Det här är vad jag har hittat i mitt arkiv idag. Det tog lång tid för jag upptäckte att jag har haft många blommor som jag knappt mins att jag såg. Det är tur att jag har kameran som kan dokumentera åt mig. Det har nog varit lite för mycket med rivning och bygge som tagit all tid i anspråk.
 Mitt bidrag med dessa orange blommor hos maribells garden
Kika in får du se andras orange blommor.
Ha en fin fortsatt vecka
Kram Meta

1 kommentar:

Maribel sa...

Vackra orange bidrag du kommer med.
Ha en fin vecka.
Marika