Bloggintresserade

lördag 18 april 2015

Today´s Flower

Hej alla där ute i vårsolen!

Ännu en vårblomma denna veckan i Today´s Flower   Vill du se mer vackra blommor gå in där och kolla.

Blomman jag visar idag är en Blåsippa.(Anemone Hepatika). Det är en väldigt omtyckt blomma på våren här hos oss.
 
 Det växer både vitsippor och blåsippor i samma backe upp från bussen till min koloni.






För mig är blåsippan en större favorit.
 


 







Det finns många nyanser av blåsippan i backen. Mörkt blå lite ljusare blå och en enda rosa.
 






 I våra trädgårdar finns det många olika sorter. De köper vi i växtbutiker.
De som växer fritt i naturen De är fridlysta på många ställen i Sverige,man får inte ta med rötter och sätta i landen hemma. Det går bara att plocka en bukett och sätta i vas.



Det här var mitt bidrag idag till Dagens blomma.
Önskar er alla en fin och skön vår.
Kram Meta

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar blåsippor! Ha en fin helg!

amo sin blogg sa...

Blåveis er så vakkert.
Desverre blomstrar dei ikkje her hos oss..
God helg !

Minkamo sa...

These flowers are so lovely. I found one of the blue ones in my garden today :-D

G:a Affären sa...

Blåsippor är alldeles speciella och färgen så vacker med sina nyanser, men jag tror inte jag sett någon rosa tidigare.

Kramar /Cia

Anni sa...

Men åh, här var det ännu fler! Så vackra!

DeniseinVA sa...

Beautiful photos of pretty blooms. Thank you for sharing and I wish you a happy day :)